כל היתרונות בשירות מחשוב ענן למשרדי אדריכלות

אדריכלים עוסקים בתכנון וביצירת פתרונות אסתטיים אבל גם שימושיים. זו אחת הסיבות לכך, ששירותי מחשוב ענן עשויים להתאים להם מאוד. יש בשירותים אלה שילוב שתעריכו, של אלגנטיות ושימושיות רבה. אלגנטיות – תודות לפשטות ולגמישות שהם מספקים לכם כלקוחות. במונחי מחשוב לעסקים, זהו צעד גדול של שיפור, ביחס למורכבות ולסיבוכים הרבים, שבהם כרוך פעמים רבות מחשוב פנימי בעסק. אבל אולי אנחנו רצים מהר מדי קדימה. אז מה הם בכלל שירותי מחשוב ענן? ומה זה אומר בפועל עבור משרדי אדריכלות? זהו הסבר קצר.

להעביר את המחשוב לגורם מקצועי חיצוני

העברת המחשוב שלכם לגורם מקצועי חיצוני, היא תמצית הרעיון של שירותי ענן מבחינה מעשית. בפועל, לא מדובר על המחשוב כולו, אלא רק על פעילויות ספציפיות, שבהמשך נביא כמה דוגמאות להמחשתן. פעילויות כאלה, ניתן למצוא במרוכז אצל ספק איכותי של שירות מחשוב ענן, כגון GNS. באמצעות הפתרון הזה ניתן לקבל מענה לאינספור צרכים במחשוב. כמובן, כשאנו מדברים על דברים שדרושים במחשוב, אנו מדברים מעל הכל על דברים שדרושים מבחינה עסקית. זאת, מאחר שהמחשוב נועד רק לתמוך בפעילותכם העסקית והוא לא מטרה בפני עצמה. שירותי ענן נצרכים דרך רשת האינטרנט. חיבור אינטרנט זמין כיום כדבר שבשגרה, בכל משרד וברמת ביצועים מספיקה בהחלט למטרה זו. כך שיש לכל משרד אדריכלות ממוצע, את התשתית שדרושה לשם שימוש בשירותי ענן. מה מאפיין את השירותים האלה?

 

 

תכונות ויתרונות

שירותי ענן מתאפיינים בדברים הבאים וביתרונות החשובים עבור משרדי אדריכלות, שנובעים מהם:

  • זמינות – שירותי ענן זמינים 24 שעות ביממה, בכל יום. ניתן לגשת אליהם מכל מקום, באמצעות כל מכשיר שמחובר לאינטרנט. זה אומר שגם אם יש נאמר רעידת אדמה וכל אספקת החשמל למשרדים שלכם משותקת, עדיין תוכלו לגשת לשירותי הענן מלפטופ, מהבית.
  • תשתיות מרוחקות, בניהול הספק – נטל ניהול המחשוב בעסק, עשוי להפוך בהדרגה לכבד למדי. משרד אדריכלות איננו מסוג העסקים עתירי המחשוב, אבל למרות זאת, גם בו עשוי לגדול בהדרגה הצורך במחשוב פנימי. העברת חלק ממנו "החוצה", תקל ותייעל מאוד. כמו כן, בעסקים קטנים כגון משרדי אדריכלות, אין מנהל מחשוב שהוא עובד קבוע של העסק. זו היא סיבה נוספת לכך, שנוח יותר שהמחשוב יהיה כמה שיותר אצל גורם חיצוני ובאחריותו. עם שירותי ענן, משרד האדריכלות רק משתמש בשירות. כל מערכות המחשוב שדרושות להפעלת השירות, נמצאות אצל ספק הענן ובאחריותו.
  • תשלום לפי שימוש – שירותי ענן מאפשרים לשלם עבורם, בדיוק לפי היקף השימוש במשאבים שצורכים ויש לכך יתרונות רבים. אם מדובר למשל בשירות אחסון בענן, תשלמו רק על נפח האחסון שבו תשתמשו בפועל. השוו זאת לתסריטים הבאים: יש לכם אחסון פנימי בעסק, בנפח X, שהוא פי 2 מהדרוש לכם. פירוש הדבר, שרכשתם מדיות אחסון ואתם לא משתמשים בהן באופן מלא. משמע – בזבוז כספי. עכשיו נאמר שאתם צריכים לאחסן עוד מידע רב ואין לכם די מקום עבורו. כעת תצטרכו לרכוש מדיות אחסון חדשות. כלומר להשקיע עוד משאבי כסף וזמן ושוב, ברוב האחסון שתרכשו לא תשתמשו באופן מיידי. עם שירות ענן, הדברים פשוטים ויעילים יותר.
  • סקלאביליות – נדגיש כי המשאבים בשירות ענן כעקרון לא "נגמרים". הם ברי הרחבה ("סקלאביליים") באופן קל ומהיר.

דוגמאות לשירותים

לשם ההמחשה, אלה כמה דוגמאות לשירותי ענן שזמינים מחברת GNS: אחסון, גיבוי, הגנה על אתרים ממתקפות DDoS, התאוששות מאסון, תחזוקת שרתים ותמיכה.

לסיכום

שירותי ענן הם ללא ספק סוג שירות עסקי שכדאי לכם מאוד להכיר. בתור משרד אדריכלות, אתם בין סוגי העסקים שמתאים להם ביותר להשתמש בכך ואשר יכולים לקבל באופן זה תועלות רבות ומגוונות.

נגישות